Hoppa till innehåll

COPY & CONTENT

Kommunikation som gör jobbet

Bra copy handlar såklart om välformulerade texter som får fram det du vill ha sagt – och som blir lästa. Men det handlar minst lika mycket om att ta reda på varför vi ska kommunicera på ett visst sätt. En bra copywriter behöver kunna tänka, spekulera och analysera – och göra sin hemläxa. För utan att vara nyfiken på dina förutsättningar, och på hur dina kunder ser på saken, är det svårt att nå ända fram. Mitt jobb är att hitta lösningen på ditt problem. Att hitta det bästa sättet att kommunicera med din målgrupp och den rätta tonen i budskapet (den där som verkligen känns i magen).

“If it feels good, it is good.”

Paul Auster

Innehåll som engagerar

Reklamtrötthet har varit ett begrepp på modet de senaste åren. Kanske lika bra det, eftersom det förhoppningsvis ställer högre krav på oss reklamare att inte producera skit. Samtidigt konsumerar vi gärna innehåll av olika slag. Att som företag bjuda på relevant och inspirerande innehåll är ett smart och schysst sätt att nå ut till din målgrupp, på deras villkor. Oavsett vilken bransch du befinner dig i. Jag hjälper dig gärna, både med strategi och produktion.